Zielone smoothie

Zgodnie z najnowszymi badaniami, żeby nasz organizm prawidłowo funkcjonował powinniśmy spożywać minimum 500g warzyw i owoców dziennie. Jest to jednak minimum, rzadko osiągalne przez przeciętnego Polaka. Jak zatem bezboleśnie zwiększyć ilość spożywanych owoców i warzyw? Pić koktajle, które:

  • po pierwsze są smaczne 🙂 ,
  • po drugie dostarczają mnóstwa składników odżywczych oraz witamin i minerałów w łatwej do przyswojenia postaci,
  • po trzecie są szybkie i proste w przygotowaniu – wystarczy tylko blender i pomysł co ze sobą zmiksować,
  • po czwarte są świetnym sposobem przemycania warzyw do diety dzieciaków, które może stronią np. od szpinaku, ale koktajl o nazwie ulubionego bohatera z bajki (przykładowo „Shrek”) z chęcią skonsumują nie dopytując się zbyt bardzo o zawartość 😉 .

Dobrze skomponowany koktajl może być samodzielnym posiłkiem (śniadaniem lub drugim śniadaniem), zdrową przekąską, posiłkiem przed lub po treningowym – zależy tylko co zmiksujemy. Zatem zachęcam do eksperymentowania i blendowania.

Dziś proponuję zielone smoothie z pędami młodego jęczmienia, które świetnie się spisze jako śniadanie lub posiłek przed treningiem.

 

(składniki na 2 duże porcje)

  • banan – 2 sztuka
  • mango – 1 sztuka
  • woda kokosowa – w zależności jaką chcemy uzyskać konsystencję ok 1,5 szklanki
  • młody jęczmień  – 2 łyżeczki

Banany i mango obierz, pokrój na kawałki i wrzuć do blendera wraz z resztą składników. Miksuj do momentu otrzymania gładkiego koktajlu. Gęstość dopasuj do swoich preferencji dodając więcej lub mniej wody kokosowej. Szybko, łatwo i przyjemnie!

Składniki koktajlu dla dociekliwych 🙂
Woda kokosowa – zawiera dużo elektrolitów (m.in.: wapń, magnez, chlorki) dzięki czemu stanowi idealny napój izotoniczny. Jest szczególnie cenna dla osób aktywnych fizycznie ze względu na zawartość potasu, który tracimy podczas ćwiczeń wraz z potem.
Banany – charakteryzują się najbardziej urozmaiconym składem mineralnym. Stanowią źródło potasu, magnezu, cynku, miedzi fluoru i jodu. Dostarczają nam również dawkę witamin (A, C, E, K, witamin z grupy B) oraz błonnika pokarmowego dającego uczucie sytości.
Mango – owoc zaliczany do jednych z najzdrowszych na świecie. Jest skarbnicą witamin – C, z grupy B, E oraz β-karotenu (prowitamina A), który chroni przed promieniowaniem UV oraz poprawia kondycję skóry. Zawiera enzymy wspomagające trawienie białek. Stanowi także źródło błonnika pokarmowego. Istnieją doniesienia, że spożywanie mango może opóźniać wzrost komórek nowotworowych.
Pędy młodego jęczmienia – skoncentrowane źródło składników mineralnych, witamin i chlorofilu. Zawiera dużo flawonoidów o silnym działaniu przeciwutleniającym, czyli odmładza nasz organizm 🙂 .

 

/AP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *