Jajko w szynce

Jedni je przekreślają za wysoką zawartość cholesterolu inni uważają za pokarm doskonały… mowa oczywiście o jajkach. Jak to naprawdę z nimi jest? Jajka są doskonałym źródłem białka o bardzo wysokiej przyswajalności (to jest fakt z którym nikt się nie kłóci). Jedzenie ich sprawia, że jesteśmy dłużej syci po zjedzeniu posiłku i nie mamy ochoty na podjadanie, co pomaga zapewne osobom chcącym zrzucić parę kilogramów. Zawierają również składniki bioaktywne (luteinę i zeaksantynę), które zapobiegają degeneracji plamki żółtej, czyli wpływają korzystnie na nasz wzrok. A co z tym cholesterolem? Cholesterol, który dostarczamy z pożywienia ma marginalny wpływ na jego poziom we krwi, także nie powinniśmy się jego bać. Większy wpływ na jego poziom ma ilość i jakość spożywanych tłuszczów, niż samego cholesterolu. Dodatkowo są jednym z niewielu źródeł pokarmowych witaminy D oraz witaminy B12. Zatem jedzmy jajka na zdrowie.

  • 3 duże plastry szynki takiej jak: szwarcwaldzka, parmeńska lub serrano
  • 3 sztuki suszonych pomidorów w oleju pokrojonych w paseczki
  • 3 jajka

Rozgrzewamy piekarnik do 200 st C. Szykujemy 3 foremki na muffiny, które smarujemy dokładnie olejem z suszonych pomidorów, następnie wykładamy szynką, tworząc „koszyczek”. Na dno każdej foremki kładziemy paseczki pomidorów oraz wbijamy jajko uważając by nam się nie rozlało. Tak przygotowane „muffiny” wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 15-20min do momentu, aż białko się zetnie, a żółtko będzie jeszcze lejące.

jajko w szynce/chleb czystoziarnisty (bez mąki, z samych ziaren)/sałatka fetą i zielonym pesto

/AP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *